Twój powrót do formy, czyli ćwiczenia i pielęgnacja skóry po porodzie.

Jeśli wierzyć telewizji i social mediom, celebrytki średnio w dwa tygodnie po porodzie mogą pochwalić się płaskim brzuszkiem bez śladu rozstępów. My z naszego doświadczenia wiemy, iż powrót do formy sprzed porodu jest procesem czasochłonnym i zależy od wielu czynników...

Ciało kobiety w ciąży przez wiele miesięcy przygotowuje się na szereg zmian, które muszą się dokonać do momentu porodu i po nim. Rozciągająca się skóra, gromadzenie tkanki tłuszczowej, poszerzająca się miednica, czy zmiana wagi ciała sprawiają, że pomimo radości związanej z narodzinami nowego życia, kobieca samoocena często spada odwrotnie proporcjonalnie do kilogramów. Jak więc podejść do wyzwania powrotu do formy z odpowiednią motywacją i pozytywnym nastawieniem?

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna to jedna z najskuteczniejszych metod na pozbycie się zbędnych kilogramów. Należy jednak pamiętać, aby po porodzie dać swojemu organizmowi czas na pełną regenerację. Pierwsze ćwiczenia można zacząć, po wcześniejszej konsultacji z lekarzem, około miesiąc po porodzie - jeśli oczywiście przebiegał on naturalnie i nie miał żadnych komplikacji. Jeśli Wasze dziecko przyszło na świat za pomocą cesarskiego cięcia, z ćwiczeniami poczekajcie około półtora miesiąca. Warto rozpocząć treningi od dłuższych spacerów, które nie będą zbyt męczące, ale stopniowo przyzwyczają organizm do powrotu do aktywności fizycznej. Po kilku tygodniach regularnych spacerów możesz zacząć wykonywać ćwiczenia w domu. Płaski brzuch to marzenie większości młodych mam, dlatego od niego proponujemy zacząć pracę nad sylwetką. Na początek poświęć 5 minut na rozgrzewkę wykonując ćwiczenia rozciągające - mogą to być skłony z oddechem. Stojąc w szerokim rozkroku, weź głęboki oddech i pochyl się do przodu. Staraj się utrzymać przy tym proste plecy. Ćwiczenie powtarzaj kilka razy, razem z klasycznymi skłonami. Po rozgrzewce czas na nożyce. Połóż się wygodnie na plecach, najlepiej na macie do ćwiczeń, unieś delikatnie nogi do góry i wykonuj powolne nożyce. Po kilku powtórzeniach wyprostowane nogi unieś, by tworzyły kąt 45 stopni z tułowiem, następnie opuszczaj nogi tak, aby nie dotknęły ziemi. Ćwiczenie powtarzaj kilkakrotnie. Zmotywowanie się do samotnych ćwiczeń w domu może być dość trudne, dlatego jeśli sytuacja na to pozwala, dobrą opcją jest zapisanie się na zajęcia grupowe razem z innymi młodymi mamami. Jest to świetna okazja nie tylko do popracowania nad swoją figurą, ale również poznania nowych osób. Pamiętaj, że najlepsze efekty osiągniesz ćwicząc systematycznie przez kilka tygodni.

Ćwicz razem z dzieckiem

Jeśli po przeczytaniu tytułu artykułu od razu pomyślałaś sobie "Nie mam kiedy ćwiczyć, bo dziecko zajmuje każdą moją wolną chwilę", mamy dla Ciebie propozycję: ćwicz razem z nim! Twoja praca nad sylwetką może doskonale uzupełniać się z zabawą i rozwojem malucha - wspólnie przysiady, czy kołysania sprawiają, że jego błędnik pracuje inaczej i w ten sposób się rozwija. Obserwuj jak Twój mały trening-partner reaguje, jeśli cokolwiek wywoła grymas niezadowolenia na jego buzi, kontynuuj ćwiczenia samodzielnie. Jeśli zaś widzisz, że wspólna aktywność sprawia mu frajdę, przejdź do dalszego działania. Na osłabiony i rozciągnięty w czasie ciąży brzuch doskonale sprawdzą się “brzuszki” - w tym przypadku, w nieco innej odsłonie: połóż się na plecach, nogi ugnij w kolanach. Posadź dziecko tak, żeby plecami opierało się o twoje uda i kolana. Przytrzymuj je jedną ręką, a drugą połóż za głowę. Zrób skłon tułowia do przodu, napinając mięsień prosty brzucha. Tę konfigurację Twojego ciała i ułożenia maleństwa możesz również wykorzystać do ćwiczeń wzmacniających miednicę i pośladki - zacznij podnosić biodra do góry i przez chwilę przytrzymuj je w górze. Zrób dwie serie po 10 powtórzeń. Nie zapomnij o uśmiechu!

Odpowiednia pielęgnacja

Podczas ciąży zawarte w skórze włókna kolagenu i elastyny rozciągają się, przez co skóra traci swą jędrność. W jej odzyskaniu pomóc mogą kosmetyki przywracające skórze elastyczność. Żel ujędrniający do ciała Maternité dostarcza składniki, dzięki którym skóra szybciej się regeneruje i wraca do stanu równowagi. Zawarta w nim wąkrotka azjatycka sukcesywnie zwiększa jędrność skóry i uelastycznia tkankę, dla zwiększenia efektu modelującego. Regularne stosowanie żelu rano i wieczorem na biodrach, udach i brzuchu widocznie poprawi strukturę skóry, stanie się również bardziej sprężysta. Nie zapominajmy również o wsparciu biustu, który także narażony jest na znaczącą utratę jędrności i wymaga odpowiedniej opieki. Serum ujędrniające do biustu Maternité dzięki silnie działającym składnikom aktywnym pochodzenia roślinnego, przywraca gęstość i wzmacnia skórę piersi. Jego lekka, żelowa konsystencja błyskawicznie się wchłania, pozostawiając skórę spójną. Jeśli mimo starań podczas ciąży, na Twojej skórze pojawiły się rozstępy, sięgnij po wsparcie w postaci serum korygującego rozstępy Maternité - wspiera ono proces regeneracji skóry i redukuje powstałe rozstępy. Zmniejsza również widoczność świeżych rozstępów, ich szerokość i głębokość. Pamiętaj, że ćwiczenia, odpowiednia pielęgnacja i zróżnicowana dieta nie są gwarantem idealnej sylwetki po ciąży, jednak z pewnością pomogą Ci wrócić do formy sprzed porodu. Bądź dla siebie wyrozumiała i staraj się nie ulegać presji społecznej na bycie "fit mamą". Miej na uwadze, że przez ostatnie 9 miesięcy, ciałem zapewniałaś odpowiedni rozwój swojego dziecka.

Polecane dla Ciebie

Obraz
advice restimuler mini
CIĄŻA

Przygotowanie do porodu

Pielęgnacja blizny po cesarskim cięciu

Obraz
advice conge paternite mini
CIĄŻA

Zdrowe ciało i umysł

Urlopy dla rodziców - poznaj swoje prawa

Obraz
advice campagne ville mini
NIEMOWLĘ

Życie codzienne

Biodegradowalność w praktyce