#Po porodzie

Jędrna skóra po ciąży — czy to możliwe?

#Po porodzie
Jędrna skóra po ciąży — czy to możliwe?
Jędrna skóra po ciąży — czy to możliwe? - blog Mustela
Większość młodych kobiet posiada jędrną, elastyczną skórę. W ciągu życia ten stan może się jednak zmieniać, czego przyczyną są zazwyczaj choroby, szybka zmiana masy ciała lub nieodpowiedni tryb życia. Na poprawę jej kondycji wpływają z kolei odpowiednio zbilansowana dieta i aktywność fizyczna.

Pogorszenie jędrności skóry obserwują także kobiety, które urodziły dziecko. Ciąża wiąże się bowiem z nagłym wzrostem masy ciała. Ponadto w tym czasie niektóre przyszłe mamy całkiem rezygnują z ćwiczeń fizycznych. Skóra po porodzie wygląda gorzej, co staje się dla niektórych z nich źródłem kompleksów.

Skąd się biorą problemy z elastycznością skóry?

W skórze znajdują się włókna białkowe, zbudowane z kolagenu i elastyny. To właśnie one wpływają na sprężystość tej tkanki. Powodem niedoboru kolagenu, który odpowiada za problemy z elastycznością, może być nadmierna ekspozycja na słońce, przesuszenie lub zmniejszenie jego wytwarzania wraz z wiekiem. Struktury kolagenowe mogą ulegać uszkodzeniu także na skutek zmian hormonalnych, które zachodzą w organizmie podczas ciąży, ale także w okresie dojrzewania. Ponadto rozciągają się one razem z poszerzaniem obwodu ciała.

Jak zapobiec utracie jędrności skóry po ciąży?

Aby zapobiec utracie elastyczności skóry po porodzie, najlepiej zacząć poświęcać jej uwagę jeszcze w czasie ciąży. Warto zadbać o wagę, w czym pomoże odpowiednia dieta. Oczywiście to nie jest czas na odchudzanie. Kobieta nie powinna być głodna, ani odmawiać sobie posiłków. W czasie ciąży masa ciała musi się zwiększyć, jeśli jednak będzie się to działo stopniowo, bez nagłych skoków wagi, to istnieje dużo większa szansa na piękny wygląd skóry po porodzie.

W dbaniu o stan naskórka pomogą również regularne ćwiczenia fizyczne. Ciąża nie jest powodem, by całkowicie zrezygnować z ruchu. Należy pamiętać, że nie wszystkie formy aktywności będą w tym czasie odpowiednie (bieganie albo sporty ekstremalne raczej się nie sprawdzą). Można za to postawić na spacery, rozciąganie, jogę, delikatny aerobik albo pilates. Popularne są również ćwiczenia na piłce. Dobrze jest wcześniej omówić treningi z lekarzem, gdyż u niektórych kobiet mogą pojawić się przeciwwskazania.

Pielęgnacja skóry „przed” i „po” ciąży

Utracie jędrności i rozstępom może zapobiec odpowiednia pielęgnacja skóry przy użyciu właściwych kosmetyków. Dobrze sprawdzą się wszelkie kremy i balsamy nawilżające oraz preparaty z witaminą E, które wspomogą utrzymanie odpowiedniego poziomu elastyczności skóry. Można zaopatrzyć się również w produkty specjalistyczne np. Krem na rozstępy Mustela. Zapobiegnie on powstawaniu niechcianych zmian na brzuchu, piersiach czy udach.

Zarówno w czasie ciąży, jak i po niej warto stosować peelingi, a także włączyć do pielęgnacji bańki chińskie oraz regularne hydromasaże. Jeśli mimo zastosowania powyższych zabiegów pojawią się rozstępy lub utrata elastyczności skóry po porodzie, trzeba nieco zmienić zestaw kosmetyków. Lepiej wtedy postawić na produkty, które zamiast zapobiegać, poradzą sobie z już istniejącymi zmianami, np. Serum na rozstępy Mustela do stosowania punktowego.