Drobne dolegliwości podczas ciąży

Zaburzenia snu

Organizm kobiety ciężarnej domaga się dłuższego snu, lecz potrzebę tę czasami trudno zaspokoić. Szczególnie pod koniec ciąży wielkość brzucha w połączeniu z ruchami dziecka staje się czynnikiem, który zaburza i spłyca sen, pogarsza jego własności regeneracyjne oraz powoduje częstsze nocne pobudki. Przygotowaliśmy jednak kilka porad, które ułatwią Ci walkę z bezsennością:
 

  • Wieczorem spożywaj lekkie posiłki.
  • Pamiętaj o aktywności fizycznej: ćwiczenia męczą ciało i uwalniają endorfiny, które powodują odprężenie i dobre samopoczucie.
  • Weź gorącą kąpiel, a przed snem wypij napar z lipy, kwiatu pomarańczy lub rumianku.
  • Nie walcz z sennością – idź spać, gdy tylko pojawiają się pierwsze objawy zmęczenia po posiłku. Pamiętaj, że trawienie sprzyja zasypianiu.
  • W weekendy pozwalaj sobie na drzemki zarówno rano, jak i po południu.
  • Wytwórz w sobie nawyk krótkiej relaksacji przed snem: oddychaj głęboko i nie myśl o niczym konkretnym, słuchaj łagodnej muzyki...
  • Sprawdź, czy nie cierpisz na niedobór magnezu. Przypadłość ta może powodować zaburzające sen nocne skurcze i nieprzyjemne mrowienie w nogach.
  • Jeżeli bezsenność nie ustępuje, pogódź się z nocną aktywnością. W ten sposób Twój organizm przygotowuje się do nocy z częstymi pobudkami, które czekają Cię po narodzinach dziecka. W oczekiwaniu na sen włącz zatem lampkę i zajmij się ciekawą lekturą. Unikaj natomiast oglądania telewizji, ponieważ pobudza ona pracę mózgu i może utrudniać ponowne zaśnięcie.

 

 

Oceń artykuł

Wyślij